mandag den 7. maj 2012

Min kærlighed til svenske krimier.

Jeg elsker svenske krimier. Både bøgerne og filmene. Jeg ved ikke, hvad det er, der gør, at svenskerne bare er enormt gode til sådan noget, men det er de altså.
Specielt Stieg Larsson synes jeg, er rigtig dygtig. Indtil videre har jeg set "Mænd der hader kvinder", og er godt i gang med at læse bogen. Jeg har resten af "Millennium"-serien på dvd (en lille julegave fra mig til mig), men jeg er ikke sikker på, om jeg vil læse bøgerne, før jeg ser filmene, eller omvendt...

Om en måned kommer "Nobels Testamente" til biograferne. Det er også en svensk krimifilm, og den er lavet af de samme mennesker, der lavede filmatiseringen af "Millennium"-trilogien, så jeg forventer en del af den ;-)




1 kommentar:

  1. Jeg synes du burde se filmene først, man bliver altid så skuffet, når filmen ikke er lige så detaljeret som bogen var:(

    SvarSlet