tirsdag den 7. august 2012

Computerjagt.


Jeg har virkelig måttet bide tænderne sammen og lægge hovedet i blød i dag! 
For en måneds tid siden besluttede jeg mig for, at jeg ville have mig en ny computer her til skolestart. Men når det kommer til alle de der professorbetegnelse, der bruges til at beskrive, hvad computerne kan og ikke kan, er jeg virkelig ude, hvor jeg ikke kan bunde... Så jeg har brugt aftenen på at fordybe mig i info om RAM, GHz, clockfrekvenser og alt det der, for at finde en computer, der passer perfekt til mig. At den er nem at have med omkring er førsteprioriteten, men jeg gider selvfølgelig heller ikke have noget skrammel, som er småt og let, men som jeg alligevel vil have byttet ud om et år, fordi det alligevel intet kan, når det kommer til stykket. :-P
Det tog meget lang tid, og det krævede en del hjælp (primært fra min far og min computerdude, Simon (find ham *heeeer*)), men nu tror jeg, jeg har fundet en, jeg gerne vil have. Det er en fiks, lille én; en såkaldt "Ultrabook". Det betyder egentlig bare, at den er meget tynd og meget let, hvilket jo også er perfekt til mig, der skal have min computer med på gymnasiet. :-)
(Ikke, at udseendet skal være afgørende i en sådan sag, men den er altså også sygt flot at se på!)

Så jeg begiver mig ud til de dødtrælse sælgere i Elgiganten en gang i morgen, før vi tager i sommerhus igen, og ser om jeg kan slå en god handel af!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar