tirsdag den 3. juli 2012

Min franske fletning / Ugens Hair-do.

Jeg er blevet opfordret af en pige der hedder Camilla (Tjek hendes blog *HER*) til at begynde at lægge billeder ind af de hair-do's jeg får held med at lave.
Som nævnt lavede jeg en fransk fletning i går. Det har jeg så gjort igen, og denne gang har jeg taget et billede, hvilket jeg gerne lige vil dele :-) Den er ret rodet, men jeg synes, at det er gået ret fint, når man tænker på, at jeg startede med at øve det i går.


Jeg har fået den idé, at jeg hver uge finder en ny håropsætning og en tilhørende vejledningsvideo fra youtube - Altså et "Ugens Hair-do".
Jeg øver hver opsætning i en uge, og så bedømmer jeg, hvor svær den har været at lave. Simpelt.
I bunden af hvert indlæg kommer der til at være en samling af links til tidligere opsætninger og vejledningsvideoer.

Jeg starter selvfølgelig her med den franske fletning. Det er en meget klassisk frisure, som der findes rigtig mange varianter af - Det her kan man kalde "den klassiske".
Inden man starter med at lave en fransk fletning, er det en meget god idé at kunne lave en normal fletning. En god idé ville være at øve sig på andre, før man prøver på sig selv, fordi det kan være meget svært at lave, når man ikke kan se, hvad man har gang i.
Jeg fandt denne her vejledning på Youtube, hvor Lauren Conrad, (som I måske kender fra The Hills og andre serier), viser hvordan man gør. Det er en rigtig fin og overskuelig video, som har hjulpet mig meget :-)
Jeg er jo først lige startet, så jeg har ikke så meget at sammenligne med, men skal jeg bedømme sværhedsgraden på en skala fra 1 til 10, må jeg give den en 5'er. Billedet jeg har taget er af mit femte forsøg,  hvilket jo alligevel ikke er så galt igen. Så snart man har teknikken i fingrene, er det ikke så besværligt.


Fransk fletning:
Indlæg: Her.
Video: http://www.youtube.com/watch?v=ujS0VNOXeVg


1 kommentar:

  1. Hejsa

    Jeg er ikke frisør, men jeg laver franske fletninger og andre opsætninger, som jeg øver mig på, lige som dig. Det er en god hobby, og så er den billig i drift.

    Den fletning du viser her, er ganske nydelig og praktisk. Jeg synes, det er pynteligt med flettet hår - hvis det altså er gjort rigtigt.
    Jeg glæder mig til at se dine opsætninger.

    Venlig hilsen
    Daniella Laubech

    SvarSlet