søndag den 12. februar 2012

Fugt, fugt, fugt.

Jeg vil snart smutte i seng, så jeg er frisk til Århusturen i morgen, men først vil jeg vil jeg lige lave et lille indlæg om noget, jeg ikke ville kunne undvære i denne her kolde tid: Fugt til huden i form af fugtighedscremer og læbepomade!

I følge Ole Henriksen er en god creme et must for huden, og det vil jeg give ham fuldstændig ret i. Jeg bruger selv hudplejeprodukter af mærket "Matas Natur", som jeg synes virker rigtig fint, uden at være for dyre. Det anbefales, at man fugter huden to gange hver dag.
Der er også nogle ting, man skal passe på med eller helt undgå, hvis ens hud let tørrer ud i vintervejret. Man skal f.eks. passe på med skrubbecremer og overdreven brug af vand og sæbe. Det er heller ikke godt for huden, hvis man tørrer den med hårde bevægelser - Man skal derimod "dubbe" huden tør, da det er mere skånsomt.
En læbepomade er også et must i kulden. Brug gerne rigeligt af det, sprukne læber er ikke spor rare. Man kan få læbepomader til alle mulige priser, men jeg synes selv, at en til 20 kr. i Føtex eller Matas er helt fin :-)

Et af de bedste tips, hvis man vil undgå at tørre ud, er at drikke en masse vand! To liter om dagen anbefales man at drikke ;-)

- Lea.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar