torsdag den 19. januar 2012

Te!

Nu hvor jeg sidder herhjemme og er syg, er det vel meget passende at lave et indlæg om min og mange andres yndlingssygedrik - Te!

Jeg drikker næsten te hver eneste dag, og jeg elsker det! Jeg fik smag for te, da jeg var på sommerferie sidste år, og drak det hver morgen. Mine forældre drak engang meget kaffe, men jeg har faktisk også haft held med at omvende dem til tedrikkere ;-)

Te er vildt sundt for en. Både hår, hud og helbred har gavn af, at man drikker te hver dag. Nogle forskere mener endda, at det er sundere end vand. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige, om nogle af de her mange påstande om teens effekt er rigtige, men nogen mener, at det kan hjælpe en med et vægttab, styrke ens immunforsvar, gøre ens kondition bedre, give en glansfuldt hår og renere hud, osv. Som sagt, så ved jeg ikke, om noget af det er rigtigt, men selv drikker jeg nu også bare te for smagens skyld ;-)

Min egen top 3 over tevarianter:
1. Grøn te.
2. Hvid te.
3. Citronte.


Ekstra tip!: Hvis du (ligesom mig) også er helt vild med iste, kan man varme noget jordbærte og vente, til det køler af. Det smager supergodt, evt. med en lille smule citronsaft i :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar